Malarstwo Claude Moneta w Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie

Wejście do galerii pełnej obrazów Moneta jest jak widzenie i odczuwanie wszystkich barw natury, magiczna chwila, gdy wszystko łaczy się w tęczę marzeń.  
Artykuł w Boston Traveler w 1911 roku, z okazji pierwszej wystawy Claude Moneta w Muzeum Sztuk Piękych w Bostonie.
W tym czasie Claude Monet (1840–1926) był już uznawany za jedną z najbardziej wpływowych postaci malarstwa francuskiego przełomu XIX i XX wieku. Muzeum Sztuk Piękych nabyło swoje pierwsze obrazy Moneta w 1906 roku. Ponad wiek później muzeum posiada trzydzieści pięć jego obrazów olejnych, co stanowi jedną z największych kolekcji Moneta poza granicami Francji. 
 

 
Claude Monet (1840–1926) był znanym francuskim malarzem i jednym z tworców francuskiego impresjonizmu.  Inspiracją dla tego nurtu był obraz Moneta Impresja, wschód słońca.
Stworzył serię obrazów, w szczególności Lilie wodne i Stogi siana, które są podziwiane za pięknie przedstawione efekty świetlne.
Mieszkał w kilku wioskach nad Sekwaną, a pobliskie drogi, łąki i ogrody byly dla niego inspirację. Często przedstawiał na swoich obrazach te znajome miejsca w pobliżu swojego domu: kręte drogi, stogi zboża i topole... 

Lilie wodne, 1907


W latach 1912–1918 wzrok Claude'a Moneta uległ pogorszeniu. Zmienił się również styl malowania Moneta. Zamiast delikatnych, misternych pociągnięć pędzla, którymi posługiwał się wcześniej, jego pociągnięcia stały się szorstkie i grube. W 1922 roku był już prawnie niewidomy. 

Lilie wodne, odbicia płaczących wierzb, około 1916-1919

Klify Petites Dalles, 1880. Miasteczko Petites-Dalles leży na wybrzeżu Normandii. Niegdyś modny kurort nadmorski, przyciągający wiele sławnych ludzi, obecnie jest spokojną osadą z majestatycznymi nadmorskimi klifami i piękną architekturą. 


 Katedra w Rouen, fasada, 1894

 
Stogi zboża (Grainstack), (Zachód słońca), około 1891 roku
W latach 1890 i 1891 Monet namalował serię obrazów przedstawiających stogi pszenicy (nazwane stogami zboża lub stogami siana) na polach w pobliżu swojego domu.


Topole w Giverny, 1887

Pole maków w pobliżu Giverny,  1890

Wjazd do wioski Vétheuil zimą, 1879

Dolina Petite Creuse, 1889. Z powodu złej pogody Monet musiał przerwać malowanie scen z CreusePóźniej zatrudnił robotników, aby oczyścili drzewo w dolinie z świeżo wykiełkowanych liści, aby nie musiał zmieniać kompozycji.