Galeria Salon w Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie – dzieła XIX-wiecznych amerykańskich artystów tworzących w Europie
Muzeum
Sztuk Pięknych w Bostonie, w stanie Massachusetts, to jedno z najważniejszych muzeów na świecie,
gromadzące i prezentujące dzieła sztuki z różnych epok i kultur.
Galeria Salon w Muzeum Sztuk Pieknych w Bostonie wzięła swoją nazwę od wystaw z okresu renesansu gdzie ściany były pokryte obrazami a rzeźby wypełniały całą przestrzeń.
Galeria Salon prezentuje prace XIX-wiecznych amerykańskich artystów, którzy podróżowali, studiowali i tworzyli w Europie. Znajdują się tu obrazy i rzeźby amerykańskich artystów, których twórczość powstała we Włoszech, Francji, Niemczech i na Wyspach Brytyjskich...
Odwiedzając tę galerię, zauważyłem, że grupa ludzi była zajęta szkicowaniem znajdujących się tam rzeźb.
Poniższe zdjęcia pokazują, jak wyglądały wnętrza w pierwszej siedzibie muzeum, w oryginalnym budynku Muzeum Sztuk Pięknych przy Copley Square (dwa mniejsze obrazy). Obecnie muzeum mieści się przy Huntington Avenue.
Pandora rzeźba Chauncey Bradley Ives (1810–1894)
Tribuna Uffizi - amerykański malarz Amasa Hewins (1795–1855)
około 1830–1833 przedstawił widok jednej z najbardziej podziwianych galerii muzealnych tamtych czasów.
Tribuna w Galerii Uffizi to bogato zdobiona ośmiokątna sala, zaprojektowana z
myślą o ekspozycji najcenniejszych dzieł sztuki rodziny
Medyceuszy. Zbudowana
przez Bernardo Buontalenti w latach 1581-1583 dla Franciszka I
Medyceusza (Francesco I de Medici), jest uważana za arcydzieło sztuki i architektury.
Poniższe
dwa obrazy pokazują, jak wyglądały wnętrza w pierwszej siedzibie Muzeum Sztuk Pięknych przy Copley Square. Zgodnie
z powszechną wówczas praktyką, galerie były przepełnione eksponatami, a
obrazy wisiały w stylu salonowym, jeden na drugim.
Te dwa obrazy są częścią serii pięciu dzieł prezentujących kolekcję w Starym Muzeum. Namalował je Enrico Meneghelli, włoski artysta, który tworzył w Bostonie i Nowym Jorku. Galeria Obrazów w Starym Muzeum
Galeria Obrazów w Starym Muzeum
Muzeum Sztuk Pięknych w Bostonie posiada w swojej kolekcji kilka obrazów przedstawiających wodospad Niagara.
Blue Niagara, 1884 George Inness (1825–1894)
Śpiący Faun (Sleeping Faun)- rzeźba Harriet Goodhue Hosmer (1830–1908). Harriet jest uważana za najwybitniejszą rzeźbiarkę amerykańską XIX wieku. I jest znana jako pierwsza profesjonalna rzeźbiarka.
Burza w górach (Storm in the Mountains) - Albert Bierstadt (1830–1902), to obraz znajdujący się za rzeźbą.
Fragment galerii z rzeźbą Medei (trzymającej nóż w prawej ręce) rzeźbiarz Williama Wetmore Story (1819–1895)

Orfeusz i Cerber, 1843, Thomas Crawford (ok.1813–1857).
Orfeusz nie może pogodzić się ze stratą ukochanej, niedawno zmarłej Eurydyki i udaje się do Podziemia, aby ją odzyskać. Jego muzyka oczarowuje Cerbera, trójgłowego psa strzegącego bram.Nydia, niewidoma dziewczyna z Pompeii (Nydia, The Blind Flower Girl of Pompeii) Randolph Rogers 1825–1892)
Jedną z niezapomnianych postaci w niezwykle popularnej powieści Edwarda Bulwer-Lytton Ostatnie dni Pompei (1834) jest Nydia, niewidoma kwiaciarka. Zakochana w szlachetnie urodzonym Glaukusie, zaręczonym z Ioną. Gdy Wezuwiusz wybucha i grzebie Pompeję 79 roku n.e, Nydia próbuje poprowadzić Glauka i Ionę w bezpieczne miejsce przez ciemność spowodowaną spadającym popiołem.
Za Nydią znajduje się obraz Williama Morris Hunt Niagara.
Venus Anadyomene (Wenus, wyłaniająca się z morza) to jedno z licznych przedstawień bogini Wenus (Afrodyty) - rzeźba amerykańskiego rzeźbiarza Williama Wetmore Story (1819–1895)
Za rzeźbą na ścianie znajduje się piękny obraz La Marguerite autorstwa Williama Morris Hunt, 1853 (1824–1879).
William Morris Hunt to brat Richarda Morrisa Hunta, znanego architekta, który projektował wspaniałe domy dla zamożnych rodzin, w tym prywatne rezydencje i domy wakacyjne dla nowojorskiej elity. Richard był architektem wspaniałej posiadłości Biltmore w Karolinie Północnej, którą zbudował dla rodziny Vanderbiltów – był to największy dom, jaki kiedykolwiek zbudowano w Ameryce.
Piz Bernina w Szwajcarii - Albert Bierstadt (1830–1902) około 1880–9