W domu Beatrix Potter nad jeziorem Windermere



W czasie mojego pobytu w rejonie angielskich jezior mieszkałam w hotelu Lindeth Howe 
nad jeziorem Windermere. Windermere to duże jezioro w Parku Narodowym Lake District w Kumbrii, w północno-zachodniej Anglii. Lake District ma teraz tytuł Światowego Dziedzictwa UNESCO. 
Jezioro jest otoczone szczytami górskimi i malowniczymi wioskami, w tym Bowness-on-Windermere, w pobliżu której znajduje się Lindelt Howe.
 
  Lindeth Howe został wybudowany jako dom wakacyjny w 1879 roku na posiadłości 28 akrów. Wśród gości tego domu była także rodzina Potterów.
Lindeth Howe, w latach 1915-1933 był domem angielskiej pisarki Beatrix Potter.
Beatrix Potter z zysków ze swoich książek kupowała farmy, domy, ziemie... Kiedy zmarła w 1943 roku zostawiła 14 farm, owce i 4000 akrów ziemi dla National Trust, charytatywnej brytyjskiej organizacji, która zajmuje sie ochroną przyrody, zabytków, ogrodami, sztuką... 













Na terenie Lake District znajduje się kilka miejsce, gdzie film "Miss Potter" był nagrywany. Dekoracja domu Lindeth Howe jest zwiazana z Beatrix Potter, z jej książkami i bohaterami jej książek.

 
               

















Byłam nad jeziorami angielskimi w pięknym okresie gdy kwitły niebieskie dzwonki - 
bardzo angielskie kwiaty. Kwiaty mają wspaniały odcień niebieski.
W czasie mojego spaceru z Lindeth Howe do Bowness natrafiłam na niezwykłe ilości tych kwiatów. Niektóre części lasu przez który przechodziłam były prawdziwie niebieskie od tych leśnych dzwonków. To był widok prawdziwie niezwykły!